reede, 18. november 2016

2016. aasta kalapüügihooaja kokkuvõte

2016. aastat võib kindlasti pidada lähimineviku parimaks nende harrastuskalastajate jaoks, kellele meeldib Peipsil ahvenaid taga ajada. Saadi juba aasta algul lühikeseks jäänud talvisel perioodil ilusaid suuri isendeid ning muidugi suvi-sügis perioodil said kõik rõõmu tunda suurtest Peipsi järve ahvenapätsidest. Ei ole mina veel kunagi nii suures koguses suuri ahvenaid saanud kui see aasta saadi. Väga paljudel õnnestus sellel aastal oma ahvenarekordit uuendada.
Aga aitab üldisest jutust - vaatame parem detailsemalt oma kalalkäikugud alates aasta algusest üle.

Esimene jääpüük sai tehtud traditsiooniliselt Keeri järvel veel eelmise aasta sees (30.12.2015).
Püügipäevikus kirjas selle päeva kohta: Külmakraadid tulid 26. detsembri õhtul. Jää hakkas kandma 29.12.2015, siis käisin luurel ja oli 4+cm. Täna käisin siis oli juba ~6cm ühtlaselt ja juba kõnniti ka üle suure järve. ise tulin tagant peale.
Järgmine püük oli juba selle aasta esimesel päeval koos isaga ning kolmas kord käisin 3. jaanuaril. Saagid olid sellised nagu nad olid - 10 kuni 26 ahvenat ning suurus ka kalal pigem väiksemapoolne.

10. jaanuaril sai sammud juba seatud Peipsile (Peipsi tehti lahti 9. jaanuaril jala kuni piirini. Saanide ja atv-dega alates 11. jaanuar. Lämmile sai peale 7. jaanuarist). Läksin peale Sääritsalt ning esimese korra kohta täitsa okei - 34 ahvenat - 4,2kg. Kes parema augu peale trehvas, sellel ka kast täis sai püütud (~15kg).
baldaga õnnestus saada ka duubel. Nagu näha, siis ilm oli ka super.
Minu 10. jaanuari saak - 34 ahvenat 4,2kg

16. ja 23. jaanuaril sai käidud juba tehnikaga Sääritsa kandis ning siis minul saagid vastavalt 8,6kg ja 2,3kg. Mõnel seltskonnas tunduvalt suuremad saagid järjekordselt.
16.01.2016 - päikeseloojang Peipsi järvel
31. jaanuaril sai mindud saaniga Meerapalust peale ning sellel päeval sain kirvega oma talvise rekordahvena - 1010g. Antud piirkonnas oli suur ahven all, aga oli pika hambaga nagu ikka. Isal õnnestus saada sellel päeval oma rekordahven 1140g samuti kirvega. Kokku sain see päev 8,2kg kala.
1010g - uus talvine rekord
1140g - isal uus rekord
Minu 31. jaanuari suurimad - 1010 ja 660g
 6. ja 7. veebruaril sai ka veel Meerapalust peal käidud ning siis saagiks vastavalt 10,2 ja 2kg ahvenaid. Püügikoht oli täpselt sama - lihtsalt päevad pole vennad. Teisel päeval sai kaamera ka alla lastud ning nagu näha, siis ahvenat seal ikka liikus omajagu - lihtsalt polnud sellist võttu nagu eile.

Ilmad aga läksid ära soojaks ning sellega ka Peipsi järv kinni pandi. Napp kuu seda püügiaega jaguski.
3. märtsil käisin veel Keeril ühe korra proovimas, kuid ei toimunud seal midagi peale sõelaks puuritud jää. Keeril tehti päev varem ajalugu - püüti unnaga Eesti kõige suurem haug kinni - 22,7kg (http://www.kalastusinfo.ee/sisu/posts/keeri-jarvest-pyyti-eesti-rekordhaug-921.php).

Talve kalalkäikude kokkuvõte: 4 korda Keeril ja 6 korda Peipsil.

Suvine hooaeg sai avatud 11. mail Elva jõel haugipüügiga, mis ei toonud ühtegi mõõdus kala veest välja.
esimesel "haugipäeval" tülitasid mind ainult väikesed tegelased

13. mail läksin isaga Rekult Emajõe peale eesmärgiks latikat püüda. Kohe alguses saime mõlemad ühe kilo juures latika ja viimasteks need meil jäidki. Jäime isegi ööseks püüdma, kuid tulemust see ei toonud. Järgmise päeva hommikul sai mõnda aega vooblerit veetud ning siis õnnestus mul üks 1,85kg tõugjas kätte saada. See oli ka ainuke võtt trollides.
ööpüük ei andnud mingit tulemust
minu esimene korralik tõugjas - 1,85kg

tõugja vabastamine

22. mail käisin veelkord Elva jõel proovimas. Traditsiooniliselt läksin Ulila mnt silla juurest peale. Liikusin Emajõeni ja tagasi. Selle ajaga jäi üks latikas kummikala külge ja lisaks õnnestus sellel korral ka kaks mõõdus haugi kätte saada (1,24kg ja 1,695kg).
1,24kg; L=58cm; Lant: LiveTarget Yellow Perch (YP98M100)
1,695kg; L=62cm; l=55cm; Lant: Rapala Jointed Shad Rap 4cm FT
29. mail tegin esimese püügi sellel aastal Keeri järvel. Haugi landi otsa ikka tuli (kahe peale 21 kala), aga kõik olid tillukesed.
4. juunil sai avatud Peipsi suvine hooaeg voobleri vedamisega. Saagi kogus küll midagi erilist ei olnud, aga pundi peale väiksemaid mõõdus haugi tuli mitmeid ning viskas sekka ka mõne suure ahvena (Riivol 960g).
Varahommikul kalale minekute lisaväärtused
16. juunil järjekordne traditsiooniline kohapüügi hooaja avalöök Emajõel. Minul sellel aastal kohaga õnne ei olnud, aga teised ikka ühe mõõdukoha kätte said. 21. juunil käisin ka veel proovimas, siis üks suurem oli otsas, aga pudenes ära ning Peipsi meelitas ära ahvenaid püüdma. Seega rohkem see aasta Emajõele koha püüdma ei jõudnudki.
Sõit kohaaukudele
20. juunil käisin isaga Räpinas Lämmijärvel. Püüdsime ikka oma igaaastase punkti juures. Päev otsa midagi tilgutas ja lõpuks kokku 7 kg ahvenaid kahepeale. Sain ussireaga ka särje 380g, mis mul nüüd uus rekord.

Edasi kulgesid minu kalal käimised ainult Peipsi järvele (ühe erandiga, kui 10. juulil sai korra ka Keeril käidud).
21. juunil Peipsilt voobleriga 50 ahvenat. Kokku 12kg (suurim 625g) ning lisaks 7 mõõduhaugi, mis tagasi lasksin.
Sellise saak toob naeratuse näole
 25. juunil Peipsil voobleriga 31 ahvenat. Kokku 7,3kg (20 väiksemat 3kg ja 11 suuremat 4,3kg, suurim 935g) ning lisaks ka 5 haugi, mis tagasi lasksin.
815g ahven. Lant: Rapala Jointed Shad Rap 7 BCW
935g ahven. Lant: Rapala Jointed Shad Rap 5 SD

26. juunil Peipsil voobleriga 10 ahvenat. Kokku 3kg (suurim 690g).
24. juulil Peipsil voobleri ja Peipsi rakendusega isaga kahepeale 14kg ahvenaid. Sellel päeval alustasime siis voobleri kõrvalt püüki ka peipsi rakendusega (kummikalareaga).
24. juuli kalasaak
30. juulil Peipsil Mariiga saime nii voobleri kui ka Peipsi rakendusega ilusaid ahvenapätse. Kokku 60 ahvenat 16,6kg - 25 suurimat olid kokku 10kg (keskmine 400g). Marii uuendas oma ahvena rekordit sellel päeval mitu korda ning lõpuks jäi 785g peale pidama.
Marii oma 785g rekordahvenaga enne vabastamist
Kalakast täis. Järve jäi ka ahvenat veel piisavalt nagu kajaloodilt näha.
Edukas kalapüük väsitas ära
Suuri ahvenaid palju ahju ei mahu

7. augustil läksime isaga Peipsil sellesse punkti püüdma kus viimane kord Mariiga püüdsime ning tulemuseks 3 tunniga 38kg ahvenaid peipsi rakendusega. Lisaks viskasime veel ~15kg jagu väiksemaid tagasi. Päris suuri(500+g) seekord ei trehvanud.
3 tunniga 38kg
12. augustil Peipsil isaga kahepeale peamiselt peipsi rakendusega püüdes 18kg ahvenaid.
18kg ahvenaid

20. augustil Peipsil isaga kahepeale 96 ahvenat 18,1kg. Püüdsime nii voobleri kui ka peipsi rakendusega. Sellel päeval tuli voobleriga ka suuri pätse. Isal suurimad 1055g (l=36,5 L=42cm), 865g (L=39cm). Minul 760g (L=36cm) ja 740g ning 640g.
Isa püütud 1055g ahven. Lant: Rapala TDD-9 BLT
Meie selle päeva suurimad

28. augustil Peipsil isaga kahepeale 125 ahvenat 20,8kg. Püüdsime ainult peipsi rakendusega ning otsa jöi ka ilusaid suuri pätse. Minu suurimad 690g, 640g, 620g, 520g. Isal oli 720g kõige suurem. Lisaks 500+ mitu tükki. 300-400g ka omajagu mõlemil.
Sellel korral kõik Peipsi rakendusega

3. septembril Peipsil isaga kahepeale 98 ahvenat 14,25kg. Püüdsime enamasti peipsi rakendusega kuid sai ka vooblerit veetud. Meiega kaasas oli ka Marek, kes oli esimest korda Peipsil kalal. Tal õnnestus voobleriga saada 930g ahven, mis oli loomulikult tema isiklikuks rekordiks.

9. septembril Peipsil saagiks 65 ahvenat 9,8kg. Suurim sellel päeval peipsi rakendusega 705g ahven.
Suurim 705g - Peipsi rakendusega
11. septembril Peipsil saagiks 6kg ahvenaid (suurim tuli voobleriga 860g) ning lisaks üks haug 1,735kg.
860g ahven. Lant: Rapala Jointed Shad Rap 7 BSD
11. septembri saak
24. septembril Peipsil isaga kahepeale saagiks 134 ahvenat 23,2kg ning 3 latikat (3kg). Sellel päeval sai kala püütud nii voobleri, peipsi rakenduse kui ka sikuska rakendusega. Saime seekord jälle ilusaid pätse. Minul jäi suurimaks 700g ahven, aga isa sai peipsi rakendusega lausa 1110g ahvena (l=38cm L=43cm).
Kodus üle kaaludes 1110g. Saadud Peipsi rakendusega
24. septembri kalasaak
kodune "kalatööstus"
1110g ahven on 43cm pikkune

27. septembril Peipsil isaga kahepeale saagiks 16,9kg ahvenat (suuremaid 21 tk - 8,2kg). Sellel päeval sai otsitud kala pikemalt ning voobleriga sain ka ilusaid suuri ahvenaid. Suurimaks jäi sellel päeva 785g.
785g

16. oktoobril Peipsil isaga kahepeale saagiks 144 ahvenat 27,8kg. Sain sellel korral peipsi rakenduse püügimeetodi rekordahvena - 825g. Sellel päeval said paljud, kes meie piirkonnas järvel olid, ilusaid suuri ahvenaid.
16. oktoobri kalasaak

Suvise püügihooaja kalalkäigud:
- 2 korda Elva jõel
- 3 korda Emajõel
- 2 korda Keeril
- 1 kord Lämmil
- 16 korda Peipsi
Kokku 24 korda.

Kui kõik Peipsil käigud kokku võtta, siis tuli minu poolt sellel aastal välja püütud ahvena kogusaak ~140kg.

Isiklik rekordite tabel täienes jõudsalt ahvenate osas (suurim jäi löömata). Lisaks ahvenatele täienes tabel suurima tabatud tõugja ja särjega.